“Dankzij de hulp van BackOfficer kunnen we doen waar we goed in zijn” [interview] – JJM

  • Bedrijf: JJM Personeel BV
  • Eigenaar: Twan van Schaaijk
  • Plaats: Schijndel
  • Opgericht in: 2002
  • Klant sinds : 2019
  • Branche: Bouw, afbouw, techniek en evenementenbouw
Twan van Schaaijk zit al jaren in de uitzendbranche. In 2002 startte hij JJM Personeel. Vanuit een zolderkamertje zond hij 10 Poolse uitzendkrachten met een Duits paspoort uit. Daar bleek zóveel vraag naar te zijn dat zijn bedrijf snel groeide. Toen het in 2016 steeds lastiger werd om goede Poolse medewerkers te werven richtte JJM Personeel zich ook op de Roemeense arbeidsmarkt. Dat werd een groot succes.

Inmiddels is JJM Personeel gegroeid naar zo’n 200 uitzendkrachten en 8 medewerkers op kantoor. Het onderscheidend vermogen: niet alleen arbeidskrachten rekruteren, maar ook zorgen voor goed gereedschap en nette, veilige huisvesting. Daarnaast verzorgt JJM ook de planning voor haar opdrachtgevers. “Zo willen we dit jaar naar 220 uitzendkrachten groeien”, vertelt Twan.

Hoofdpijn

De ambitie om te groeien zat er al vroeg in. Daardoor wist Twan met JJM snel de nodige uitzendkrachten te werven. Maar met meer uitzendkrachten komen ook meer verantwoordelijkheden. Toen Twan het te druk kreeg met die verantwoordelijkheden besloot hij naar een backoffice-partij te stappen. “Ik was op een gegeven moment zoveel bezig met randzaken dat ik er hoofdpijn van kreeg. Mijn moeder merkte dat laatst nog op. ‘Twan jongen, weet je nog dat je alles zelf deed en zelf achter al je klanten aan moest bellen? Daar kon je niet zo goed tegen’, zei ze tegen mij. En moeders zien dat vaak goed.”

Van pilot naar werkgeverschap

 

Met een backoffice-partij wilde Twan die kopzorgen wegnemen. “We hebben verschillende partners gehad, maar die namen het soms niet zo nauw met de wet- en regelgeving. Ik was juist op zoek naar een duurzame aanpak; een professionele, langdurige samenwerking. In 2019 kwam BackOfficer op mijn pad. Toen is het balletje gaan rollen.”

Dat startte met een pilot van 20 medewerkers. “Dat had wel wat voeten in aarde”, legt Twan uit. “Je hebt te maken met medewerkers met vakantiedagen, reserveringen, toeslagen en verschillende fases van de contracten. Dat heeft BackOfficer allemaal overgenomen.”

Toen ook de overige medewerkers bij BackOfficer werden ondergebracht lag het volledige juridische werkgeverschap bij BackOfficer. Zo wordt de complete verloning, facturatie naar klanten en voorfinanciering opgepakt door BackOfficer. Maar BackOfficer zet ook graag een stapje extra. “BackOfficer regelt bijvoorbeeld ook de bouwpas die onze werknemers op een bouwplaats nodig hebben, of dat ze in België mogen werken. Met die extra’s zijn we heel blij”, stelt Twan.

Even op adem komen

 

Na de overgang naar BackOfficer merkte Twan duidelijk verschil. Hij kreeg meer tijd voor zaken die écht belangrijk zijn: het ondernemerschap zelf. “Ik hoef me niet meer druk te maken om die gigantische loonsom elke week. En ook het debiteurenbeheer wordt uit handen genomen. Ik vind het echt fijn dat ik hier niet meer mee belast word.”

De samenwerking bevalt Twan dus enorm. “We kozen voor BackOfficer voor de transparantie. De margebetalingen zijn altijd op maandag binnen, we hebben een vast contactpersoon die zeven dagen per week voor ons klaarstaat en we worden snel geholpen. Bovendien bieden ze een scholingsfonds aan waar wij gebruik van kunnen maken. Zo worden onze mensen opgeleid met budget dat BackOfficer tot hun beschikking stelt.”

De locatie is ook prettig voor Twan. “Ik ben nog ’n beetje van de oude stempel. Daarom gun ik opdrachten ook graag aan regionale partners. En het is fijn om een partner letterlijk en figuurlijk dicht bij je te hebben”, meent hij.

Gezond groeien

 

BackOfficer ontzorgt JJM niet alleen door randzaken over te nemen, maar helpt ook meer omzet te halen. “BackOfficer geeft ook ondernemersadvies en optimaliseert de manier waarop we werken. Daardoor zijn we niet alleen bezig met de zaken waar we goed in zijn, maar maken we ook nog eens meer omzet. Daarin worden we ook echt gestimuleerd.” Op die manier groeit JJM Personeel gestaag. “We groeien elk jaar zo’n 25% in omzet.”

Het samenwerken met BackOfficer heeft Twan veel rust gegeven. Of hij nóg meer rust zou kunnen krijgen van die samenwerking? “Nou, wij hebben veel Roemenen in dienst, dus als er een BackOfficer zou zijn die Roemeens spreekt zou dat ideaal zijn. En ik zou wel wat vaker een dagje een BackOfficer op locatie willen hebben, zodat ons team daarvan kan leren.”

 

BackOfficer tot je dienst

 

Wil jij net als Twan ook meer tijd hebben voor zaken die écht belangrijk zijn? Bij BackOfficer helpen we je graag verder! Vraag een gratis adviesgesprek aan om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.