Dingen voor elkaar krijgen. Dat is het talent van Manon van Dinther. Als finance officer zorgt ze er onder andere voor dat klanten hun rekeningen betalen. “Lastige gesprekken voeren hoort er soms bij. Het geeft een goed gevoel als ik er dan samen met de klant tóch uitkom.”

Manon dopt al lang haar eigen boontjes. Ze is dertien als ze vanaf de Antillen naar Nederland komt. Op haar zeventiende gaan haar ouders terug, maar blijft zij hier, samen met haar broer. Ze volgt een administratieve opleiding en werkt daarna voor verschillende bedrijven. Als receptioniste, op het secretariaat, de backoffice, én als rechterhand van de directie. Ervaring en wilskracht brengen haar steeds iets verder.

Goede afspraken

Sinds twee jaar is Manon bij ons verantwoordelijk voor het debiteuren- en crediteurenbeheer. “Als de betalingstermijn van een factuur is verstreken, benader ik onze klanten. Uiteindelijk moeten ze betalen, want we zijn helaas geen bank. Vaak gaat dat alsnog soepel, maar niet altijd. Dan moet ik goede afspraken maken om te zorgen dat het geld toch binnenkomt.”

“Ik blijf sowieso kalm en heb geduld”

“Hier krijg ik alle ruimte om me te ontwikkelen”

Superkrachten

Hoe ze dat voor elkaar krijgt? Vooral door kalm te blijven. “Boos worden helpt niet. Je kunt veel beter achterhalen welke mogelijkheden een klant wél heeft. Geduld en marktkennis zijn daarbij handig. Als de energiekosten bijvoorbeeld flink stijgen, stuur ik na veertig dagen geen betalingsherinnering. In plaats daarvan bel ik de klant op. Dat werkt veel beter.”

Klantcontact

Als een betaling uitblijft, kan Manon een intermediair inschakelen. “Maar het geeft me veel meer voldoening als ik er zélf uitkom met een klant. Dat contact vind ik ook het leukste aan mijn werk, ondanks de soms lastige gesprekken. Het zorgt voor veel variatie.”

Debiteurenbeheer

Manon verzorgt ook creditchecks, betalingsregelingen, vorderingen en soms incasso’s. Het debiteurenbeheer heeft ze zelfstandig opgebouwd. En daar is ze terecht trots op. “Ik heb daarmee echt iets neergezet. Graag verdiep ik me nog verder in de juridische kant van het debiteurenbeheer. Als een cursus of studie past bij een medewerker én een positief effect heeft op BackOfficer, krijg je hiervoor alle ruimte. Ik kan me dus continu blijven ontwikkelen!”

Ook geïnteresseerd in onze diensten?

Ontdek hoe wij uw bedrijf kunnen helpen groeien met onze betrouwbare backoffice-ondersteuning.
Vraag vandaag nog een gratis adviesgesprek aan en ervaar het verschil!