“Bij BackOfficer ben je echt een persoon. Het voelt alsof het mijn eigen toko is, met een hele fijne achterban”

Chantal Jansen (52) werkt als accountmanager bij BackOfficer en is onderdeel van het vierkoppige salesteam. Ze woont in Venlo en is vanwege haar functie veel onderweg. Ondanks dat ze niet dagelijks fysiek op kantoor is, voelt het bij BackOfficer als thuiskomen.

Geheadhunt

Ruim twee jaar geleden is Chantal door BackOfficer benaderd voor de functie van accountmanager. “Ik had een leuke en uitdagende baan als salesmanager bij een uitzendorganisatie. De vraag was vooral of ik het zag zitten om een overstap te maken naar een organisatie die de flexdiensten van intermediairs overneemt. Ik kwam eigenlijk aan de andere kant van de tafel te zitten.” vertelt Chantal. Ze ging op gesprek en hield daar een positief gevoel aan over. Het vervolg gesprek heeft dat gevoel alleen maar versterkt en dat zorgde ervoor dat ze ‘ja’ zei.

Chantal weet maar al te goed hoe moeilijk het is een backoffice goed op orde te hebben en dat geeft haar de drive om zo intermediairs ervan te overtuigen dat het alleen maar rendabel kan zijn om de backoffice uit te besteden aan BackOfficer. “BackOfficer is oprecht een goede en onderscheidende werkgever. Dat blijkt na ruim twee jaar nog steeds. Je bent echt een persoon en dat vind ik belangrijk. Het voelt alsof het mijn eigen toko is, met een hele fijne achterban.”

Vertrouwen opbouwen

Het werkgebied van Chantal is door heel het land. Klanten en intermediairs zijn variërend van klein tot groot en werken in allerlei uiteenlopende branches. Als accountmanager is ze zowel bezig met new business als met klantbeheer. “Uiteindelijk gaat het om het opbouwen van vertrouwen. Je kunt een sterk verhaal houden, maar het gevoel moet óók goed zijn. De prospect moet de stap durven zetten naar BackOfficer. Ze gaan uiteindelijk een lange samenwerking aan – een partnership. Het binnenhalen van een klant dat is één, maar dan begint het pas. Het behouden van klanten is vele malen moeilijker.”

Chantal werkt het meeste samen met de HR-specialisten. Bij de opstart van een nieuwe klant vindt er altijd een gezamenlijke kick-off plaats met een kennismaking met zowel de HR-specialist als met uitleg over de sofwaresystemen. “Deze kick-off is belangrijk om de onderlinge samenwerking te verwerken en tot een succes te brengen”. Wat ook belangrijk is? Een accountmanager waar klanten echt op kunnen bouwen. “Ik zeg wat ik doe en ik doe wat ik zeg. Ik vind het heel belangrijk om mijn afspraken na te komen. Als ik later terug hoor dat klanten dit bevestigen en het ervaren als een meerwaarde, dan geeft dat voldoening.”

Superkrachten

Over welke ‘superkrachten’ moet een goede accountmanager beschikken? “Het hebben van een helikopterview en empathisch vermogen is erg belangrijk. Net zoals het bieden van een luisterend oor. Daarnaast moet je snel kunnen schakelen tussen de klant en je collega’s. Jij bent verantwoordelijk voor de klant, dus als je wat beloofd dan moet je dat ook waarmaken.” Natuurlijk is het mooi om een grote klant ‘binnen te hengelen’, maar Chantal krijgt óók veel energie als ze een kleine(re) organisatie ziet groeien. “Wij ontzorgen die klant op veel vlakken. Als zo’n klant dan groeit dan wil dat zeggen dat ze het begrijpen. En als onze klanten groeien, dan groeien wij bij BackOfficer ook”.

Klant is koning(in)

Lekker cliché, maar wel heel erg waar. Met een enorme bevlogenheid vertelt Chantal over het klantcontact: “Ik doe geen stapje extra voor de klant, want wát ik doe is altijd het maximale! Ik vind de klant héél belangrijk. Wat ze ook vragen, ook al denk ik soms… Linksom of rechtsom moet er iets mee gedaan worden. Het is en blijft een klant.” Het klantcontact ervaart Chantal als open en positief. Daarnaast is er ook ruimte om alles op tafel te leggen, ook punten van aandacht.

“Tweede thuis”

En zoals Chantal met haar klanten omgaat, gaat BackOfficer om met de werknemers. “Bij BackOfficer is er altijd een luisterend oor. De deur staat ook altijd open. Of het nu druk is of niet.” Er is veel vertrouwen vanuit de directie. Zo krijg Chantal een grote vorm van vrijheid en zelfstandigheid in het werk wat ze doet. “Als het resultaat er is, dan is het aan jou als werknemer om het werk op jouw manier in te vullen. Het voelt niet alsof ik naar mijn werk ga, maar naar mijn ‘tweede thuis’ – zo persoonlijk is het contact. Als er bijvoorbeeld iets gaande is (of dat nu vreugde of verdriet is) wordt er binnen de kortste keren aangebeld met een bos bloemen of andere leuke attentie.” BackOfficer investeert in haar medewerkers en deelt de successen. “Dat siert ze.”

Be our next BackOfficer!

Denk jij onze nieuwe superheld(in) te zijn? Bekijk dan onze vacatures, misschien zit er wel de perfecte missie voor jou tussen.