“Ik was op zoek naar een bedrijf dat bij mijn karakter past.”

Mariska Bosman (34) is geboren en getogen in Oss. Ze woont hier samen met haar man Eelco en drie kinderen: Marel (8), Evan (6) en Nijs (4). Turnen is haar passie – ze geeft ook wel eens turnles. Daarnaast houdt ze van theater, muziek, shoppen en uit eten gaan. Sinds 2019 is Mariska werkzaam bij BackOfficer.

Switch naar de uitzendbranche

Met een verkoopachtergrond is het voor Mariska in 2019 een grote verandering om te gaan werken in de uitzendbranche. “Ik besloot voor iets anders te gaan en was vooral op zoek naar een bedrijf dat bij mijn karakter past.” vertelt Mariska. Het was een vriendin van haar nichtje (die op dat moment bij BackOfficer werkt) die zei: “Mariska zou zo goed bij ons bedrijf passen.” Zo is het balletje gaan rollen. Mariska komt naar kantoor voor een kennismaking en een week later heeft ze haar eerste werkdag als backoffice medewerker. Ze start met het maken van contracten. Al snel raakt ze gewend aan de werkzaamheden en draait ze mee in het hele verloningsproces.

Gevarieerde functie

Op dit moment heeft Mariska een combifunctie. Naast haar werkzaamheden als backoffice medewerker, zit ze als officemanager helemaal op haar plek. “Ik ben een échte regeltante: het organiseren van evenementen, cadeautjes regelen voor verjaardagen en verschillende klusjes.” Alsof dat nog niet genoeg is, is ze sinds kort ook vertrouwenspersoon. Mariska wil dat iedereen op zijn of haar plek zit op het werk en dat alles goed is geregeld. “Ik denk dat deze rol goed bij me past. Ik luister graag en ben benieuwd hoe anderen in het leven staan. Als er problemen zijn op de werkvloer, komen collega’s naar mij toe. Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Het zit in mijn natuur om dan te helpen. Dit is belangrijk, zeker voor de werksfeer – je ziet je collega’s meer dan het thuisfront.”

Elke dag is anders bij BackOfficer

Wat het werken bij BackOfficer zo leuk maakt? “Elke dag is anders. Je weet niet hoe je dag loopt.” Mariska werkt met lijstjes. Ze houdt dagelijks bij waar ze tegenaan loopt, hoe ze deze problemen kan oplossen of zelfs voorkomen. Een stukje bewustwording. Mariska denkt in oplossingen en neemt het team daar graag in mee. Daarnaast haalt ze energie uit het contact met de klanten. “Het gaat écht niet alleen over uitzendonderwerpen, we praten ook vaak over weekendplannen of zulke dingen. Het zijn eigenlijk gewoon collega’s geworden.”

Wat voor superkrachten heb je nodig als backoffice medewerker?

“Goede communicatie skills. Dus goed kunnen luisteren en daarop anticiperen. En niet bang zijn om door te vragen. Daarnaast hebben wij ook een adviserende rol en je moet secuur zijn bij controlewerkzaamheden.” Als backoffice medewerker luistert Mariska altijd goed naar de klanten. “Soms moet je jezelf wat meer naar de achtergrond verplaatsen om iemand anders beter te begrijpen. Wij zijn de backoffice die de klant zelf niet heeft. Ook bij een conflict tussen de uitzendkracht en inlener. Je biedt een luisterend oor en geeft geen oordeel. Nadat je beide kanten van het verhaal hebt gehoord ga je proberen om te bemiddelen. Bij te ingewikkelde cases betrekken we de HR specialist erbij.”

Energieboost

Samen met haar collega’s pakt Mariska verschillende vraagstukken op. Van arbeidsconflicten tot aan vragen rondom wetgeving. De meeste uitdaging ligt volgens Mariska op het gebied van kennis. “Als backoffice medewerker kun je wel een trucje leren en toepassen, maar uiteindelijk komt het toch aan op kennis. Om die reden zijn de interne trainingen ook zo fijn. Je denkt vaak veel te weten, maar dit blijkt vaak toch anders. De trainingen houden je scherp.”

Mariska krijgt energie van het afvinken van haar to-do lijst. “Het kan wel eens een uitdaging zijn om alles af te vinken omdat een werkdag altijd anders loopt dan je vooraf denkt. Ik krijg een voldaan gevoel als ik toch een paar punten kan afvinken van mijn lijst.” Daarnaast doen complimentjes haar erg goed en hecht Mariska veel waarde aan een goede balans tussen werk en privé. Ze gelooft erin dat als je blij bent op de werkvloer, dat je het dan mee naar huis neemt. En andersom ook.

Het ultieme werkgeluk

Het mooiste wat ze tot nu toe heeft bereikt bij BackOfficer? “Ultiem werkgeluk.” Ze heeft plezier in haar werk en het is fijn dat er doorgroeimogelijkheden zijn. Mariska kan voor het eerst zeggen dat ze echt op haar plek zit. “We hebben een erg groot en divers team, maar iedereen is zo meegaand. Soms met uitjes denk ik wel eens: dat zou zomaar eens mijn grote vriendenclub kunnen zijn”, lacht Mariska.

Ook een BackOfficer worden?

Bekijk dan onze vacatures!