Maak kennis met… Wendy!

Ten eerste: wie ben je?

“Ik ben Wendy Princen, ik ben 34 jaar oud en woon in Oss. Ik heb twee kindjes, Tygo en Lotte. Ik werk sinds september vorig jaar bij Backofficer.”

Wendy heeft altijd al in de uitzendbranche gezeten. Dat begon allemaal in 2010. Ze heeft door de jaren heen verschillende functies doorlopen en is op een gegeven moment door ons benaderd of dat ze zin had om op gesprek te komen. “Vanaf dat moment ging het allemaal heel snel. Ik ben hier op gesprek geweest, er was meteen een goede klik en toen hadden we het binnen een week rond.”

En… wat doe je precies binnen BackOfficer?

“Mijn functie is HR-specialist, samen met Conny.” Wendy en Conny zijn momenteel de twee HR-specialisten bij BackOfficer. Zij hebben allebei een team onder zich, waarmee zij de klanten tot dienst staan. Het klantenbestand is onderverdeeld in de twee groepen. Het gehele team is aanspreekpunt voor de klanten uit hun eigen groep. “Iedereen heeft zijn eigen aanspreekpunt, dus ook intermediairs weten bij wie ze terecht kunnen met hun vragen.”

“De dagelijkse werkzaamheden zijn uiteraard het contact met de intermediairs. Dus veelal de vraagstukken oplossen die binnenkomen, de daadwerkelijke verloningen en facturatie aan de klanten. Heel veel brandjes blussen haha.”

De functie als HR-specialist is ontzettend divers, je moet ervoor zorgen dat alles op rolletjes verloopt. De verloning is een groot onderdeel daarvan; ervoor zorgen dat de correcties worden gedaan, zorgen dat alles goed ingeregeld staat én het team natuurlijk aansturen.

Maar er komen natuurlijk ook genoeg andere vraagstukken bij onze HR-specialisten terecht. “Voor de functie moet je snel kunnen schakelen en empathisch zijn. Je moet je goed kunnen inleven in de klant, zij zijn op een hele andere manier bezig.” Klanten houden zich veel bezig met het commerciële gedeelte. Zij willen dat personeel snel aan de slag kan. Hierbij zorgen wij ervoor dat vóórdat het zover is alles geregeld wordt. Denk maar aan de inschrijving en het tekenen van de juiste papieren. Dat regelen wij van A tot Z. 

Daarnaast moet je wel kennis hebben van de uitzendbranche. Het is een constant veranderende omgeving. Cao’s veranderen voortdurend en de wetgeving past zich ook continu aan bij veranderingen. “Zonder die kennis wordt het wel lastig.”

Hoe sta jij de klant tot dienst?

“Ik denk vooral door mee te denken en kennis over te dragen.” Klanten kunnen met alle vraagstukken bij Wendy terecht. de vragen waar ze geen antwoord op heeft schakelt ze haar collega’s of specialisten in. 

“Je weet nooit van tevoren waar klanten voor bellen, je bent ook voor klanten een verlengstuk dus ze zien ons ook echt wel iemand waarbij ze met hun vragen kunnen komen”. Als klanten met een vraag zitten, zoals een medewerker die lang ziek is of een arbeidsconflict, dan vragen ze vaak aan ons hoe ze dit kunnen oplossen. “Er komt dus veel meer bij kijken dan alleen verlonen. Wij helpen de klanten bij zeer diverse vraagstukken. BackOfficer is de missende collega op afstand.”

Waar krijg jij het meeste energie van?

Als alles netjes en op tijd verwerkt is en alle vragen beantwoord zijn van die dag. Alle medewerkers zijn netjes verloond, alle vragen zijn opgelost, dat is een fijn gevoel.” Het is fijn als je de volgende dag met een schone lei kan beginnen.

De dagindeling van een HR-specialist is heel divers. Je bent voor een groot deel bezig met ad hoc werkzaamheden. “Maar dat maakt het wel leuk. Het is super veelzijdig en je hebt veel contacten.”

 Wendy vindt qua werkzaamheden alles wel leuk. Maar haar favoriete bezigheid is het uitzoeken van uitdagende vraagstukken. “Dat vind ik het leukst om te doen, vraagstukken oplossen waar de klant zelf niet uitkomt. Op deze manier kunnen we bij BackOfficer echt van toegevoegde waarde zijn.”

Hoe staat BackOfficer jou tot dienst?

“We hebben met zijn alle om de week een interne training. Dit gaat van de ET-regeling tot aan het lezen van loonstroken en CAO wijzigingen. Alles komt aan bod. Op deze manier houden we de interne kennis up to date. Dat is ook het gedeelte waar je nog steeds veel van leert. Er zijn nog altijd uitdagingen omdat er constant wijzigingen zijn, ondanks het feit dat je al jaren in het werkveld zit.”

“De wetgeving en cao’s veranderen constant.” Je ziet het vaak voorkomen dat er een cao is goedgekeurd en dat alles met terugwerkende kracht moet worden veranderd. “En dat zijn dingen… die houden je werk leuk en dynamisch.”

 

“Iedere dag is gewoon anders en dat maakt het echt heel leuk.”

 

“Als je zelf iets meer wil weten in een bepaalde richting, dan zorgt BackOfficer voor een extra aparte training voor jou.” Wendy heeft zelf aangegeven meer te willen weten over het financiële stuk. Je hoeft zelf niet alles te weten. “Iedereen is wel ergens goed in en zo versterken we elkaar.” Intern worden de krachten gebundeld om de klant optimaal tot dienst te zijn.

 

Dit is écht het meest uitdagend! 

Momenteel hebben we een heel groot project met een nieuwe klant waar 900 man voor moesten starten. “Dat is nog steeds een hele uitdaging.” Er zijn veel vraagstukken naar voren gekomen waar we heel lang mee bezig zijn. “Je wil het natuurlijk goed doen.” Gelukkig is het uitzoeken van uitdagende vraagstukken Wendy’s favoriete bezigheid!

Als het project uiteindelijk wordt afgerond hebben we er een hele mooie intermediair bij. “Sowieso de communicatie met die intermediair is heel fijn.”

 

En hoe zit het met de sfeer? 

“De sfeer is heel informeel, een heel gezellig team. Toen ik hier binnen kwam voelde ik me meteen thuis. Het was echt thuiskomen en het voelde als een warm bad. Iedereen was ook heel behulpzaam, dat heb ik echt als heel prettig ervaren. Had meteen het gevoel alsof ik er al bij hoorde, alsof ik hier al jaren rondloop. Ik ga wel echt elke dag met plezier naar het werk”

 

Wil jij je aansluiten bij het team van BackOfficer? Dat kan! Laat een open sollicitatie achter.