Standpunten van de verkiezingspartijen over de arbeidsmarkt

De verkiezingen staan voor de deur. Ook deze keer hebben we veel partijen met verschillende standpunten. Diverse zaken, waaronder meerder punten uit de arbeidsmarkt, worden uitgelicht. Ben jij benieuwd naar de standpunten van diverse partijen over bijvoorbeeld arbeidsmigranten. Hieronder lichten we enkele standpunten voor je uit. Een volledig en duidelijk overzicht van welke standpunten de diverse partijen hebben over zaken als uitzendbranche, ZZP’ers, opleidingen en arbeidsmigranten vind je op de website van readymag.

Standpunten arbeidsmigranten

Vergunningen

Meerdere partijen hebben als standpunt dat een bepaalde vergunning nodig is voor arbeidsmigranten voordat ze aan het werk kunnen in Nederland. Zij denken dat werken in Nederland hierdoor minder aantrekkelijk wordt, waardoor de toestroom beperkt zal worden. Partijen die dit als standpunt hebben zijn o.a. PVV, FvD, en JA21.

Leefomstandigheden

Er zijn partijen die zich hard maken om de leefomstandigheden van arbeidsmigranten in Nederland te verbeteren, dit zijn onder andere de partijen VVD, Partij voor de Dieren en SP.

Enkelen hiervan vinden dat de werkgever niet als huurbaas van zijn eigen arbeidsmigranten mag optreden. Dit staat onder andere in het standpunt van de SP en Partij voor de Dieren.

Belastingvoordeel

NSC is van mening dat de hoogopgeleide kennismigranten te veel belastingvoordeel ervaren.

Ook hebben veel partijen hun ideeën over het toelatingsstelsel. We hebben in een eerder blog verteld over dit wetsvoorstel. Wij zijn nog in afwachting of deze wet ook wordt doorgevoerd, maar dat weerhoudt de partijen er niet van om hun standpunt te uiten. Kortom, laat je goed informeren over de verschillende standpunten om een idee te krijgen welke invloed dit voor jou en jouw organisatie zou kunnen hebben.

Meet your BackOfficer

Wij zijn er. Altijd. Fysiek op afstand, maar gevoelsmatig heel dichtbij. De pro waar jij in jouw strijd om marktaandeel onvoorwaardelijk op kunt bouwen. Van wie jij binnen een paar dagen na onze kennismaking zult zeggen: ‘Had ik jullie maar eerder ontmoet!’